Wat moet ik doen als ik een eend in een te klein hok zie?

Ik zie een eend die al jaren in een te kleine ren zit samen met amdere kippen. De ren is ongeveer 7x1 meter. De eend loopt de hele tijd heen en weer langs het hek..

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij denkt dat hij een kip is omdat hij daar op gegroeid is

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Weet je al zeker dat dit niet mag/gezien wordt als dierenmishandeling?
Rieneke1
6 jaar geleden
@MrTomaat, ik vrees dat er wettelijk weinig te doen valt zolang het dier eten, drinken en onderdak heeft. Zo klein is die ren trouwens niet. Dat het dier graag een vijver zou hebben en verdere verrijking, en zich rot verveelt/geen natuurlijk gedrag kan vertonen, maakt voor de wet niet uit vrees ik.
Ivana
6 jaar geleden
Maar dan moet je ook alle zangkanaries uit hun kooitjes halen en alle jachthonden van de lijn. Er zijn zoveel dieren die niet de ruimte hebben die ze van nature behoeven. Volgens mij wordt hier niet tegen opgetreden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Riana
Allereerst natuurlijk heel goed dat u deze vraag stelt! Maar mag ik toch iets vragen, namelijk: waarom heeft u het specifiek over een eend? Ik bedoel: ik zou praten over dieren in het algemeen.... En ik denk dat het inderdaad het best is om het meldnummer 144 te bellen. Succes!

Antwoorden (3)

Je kan het meldnummer 144 Red een dier bellen. Zie voor meer informatie daarover deze website https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/politie/vraag-en-antwoord/wanneer-144-bellen.

Zie ook: https://www.dierenbescherming.nl/contact/dier-in-nood/meld-dierenleed. Het meldnummer is ondergebracht bij de Landelijke Eenheid (van de Nationale Politie). Dat betekent dat speciaal opgeleide politiemensen de telefoon aannemen en de juiste hulpverlener inschakelen. Afhankelijk van de melding wordt de politie, de Dierenbescherming, de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming of de Voedsel- en Warenautoriteit ingeschakeld.
6 jaar geleden
1. Vraag of de eigenaar hem eruit wilt halen

Wilt hij/zij niet? 2. Ga weg, maar blijf in de buurt en bel de dierenbescherming(tel.nummer is op Google te vinden)

Verder kan ik je niet helpen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En dan sturen we elkaar allemaal instanties op dak omdat we zo nodig het beter weten voor een ander. In de oorlog hadden ze daar een naam voor.
Als je er zo nodig mee moet bemoeien ga dan eerst naar de eigenaar toe en vraag hem eens of het hok niet te klein is, want misschien zie je het wel helemaal verkeerd.
Want een eend die heen en weer loopt denkt helemaal niet dat hij een kip is maar wil de vrijheid in met andere wilde eenden mee. Dat doen ze niet meer als er een andere eend bij gezet word.