Hoe komt het dat mijn hond vaak hoest ?

Hij hoest elke dag een aantal keer, weet iemand wat de oorzaak hiervan is ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoesten kan door heel veel verschillende dingen veroorzaakt worden. De oorzaak kan liggen in de

luchtwegen,
het hart of
de pleurabladen (longvlies).
Om dit onderscheid beter te kunnen maken maken willen we vaak meer over het hoesten weten. Is de hoest productief (komt er slijm mee) Wanneer hoest de hond. Hoe vaak hoest de hond. Door middel van deze vragen kan uw dierenarts een idee krijgen waar de hoest vandaan kom.
Probeer voor het bezoek even na te denken over hoe de hoest klinkt, hoe lang uw hond al hoest etc..
Ook een filmpje van het gedrag van je hond opnemen kan voor de dierenarts nuttig zijn.
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bron??
Rieneke1
6 jaar geleden
@jodokus52 https://www.dierendokters.com/honden/ziekten/hoesten

Andere antwoorden (1)

dit kan meerdere oorzaken hebben. Hij kan gewoon een kuchje hebben door een infectie van kennelhoest. Dit hoef niet ernstig te zijn, maar als er ook echt snot uit neus komt is het wel ver gevorderd. Het kan ook een gevolg van een hartruisje zijn (hartfalen)n dan krijgt het hart het bloed niet goed rondgepompt in het lichaam, met als gevolg dat de hond dan vocht achter de longen kan krijgen, waardoor ie dan weer niet goed kan ademen om het hele lichaam van zuurstofrijk bloed te voorzien. Dan gaat ie ook hoesten, net alsof ie iets in z'n keel heeft, maar dan regelmatig de hele dag door. Beide redenen om naar de dierenarts te gaan, zéker bij hartfalen