Wat kost een Blauwe Rus?

Een kitten met stamboom, inentingen etc.
Waar moet je op letten?
Kunnen deze katten ook goed tegen alleen zijn? En op een flat wonen zonder balkon?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Het schijnen een van de makkelijkste en liefste katten te zijn. Maar ja, dat zeggen ze allemaal.
Er wordt beweerd dat je van de Blauwe Rus geen allergie krijgt.

Misschien vindt je hier wat antwoorden op je vraag:
http://blauwerus.eigenstart.nl/

Toegevoegd na 2 minuten:
Er is ook een forum, misschien zijn daar mensen met een Blauwe Rus die op een flatje wonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het wat sneu als een binnenkat alleen wordt gehouden.
als je een raskatje koopt, zal die als het goed is prima gesocialiseerd zijn, ook naar andere katten toe.
ik zou overwegen er een htk katje bij te nemen, als speelkameraadje.
je maakt daarmee het leven van je rusje zoveel prettiger.

verder is het geen probleem een kat binnen te houden, maar omdat hij niet buiten kan jagen en onderzoeken en klimmen, zal je hem alternatieven moeten bieden.
een flinke klimpaal is een vereiste.
verder is het van belang dagelijks met het beestje te spelen.
laat hem maar rennen achter een hengeltje en laserlampje tot hij goed moe is.
verstop z'n brokjes door het huis, laat hem maar op onderzoek uitgaan.
neem ook regelmatig iets nieuws mee, of iets van buiten om aan te snuffelen: een verse kartonnen doos, of een vogelveer die je op straat vindt.

waar je op moet letten: zijn neus, oren, ogen en poeperd schoon?
is het katje levendig?
is het katje niet schuw?
is hij opgegroeid in de woonkamer, en krijg je de moederpoes ook te zien?

succes met je kleintje!
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He bedankt.
Ja ik had al gehoord dat je beter 2 katjes kan nemen.
Ik dacht 2 poesjes uit 1 nest. Maar heb nog steeds niet kunnen vinden wat dit gaar kosten.
Rieneke1
13 jaar geleden
ik ben niet zo thuis in raskatten, maar van internet begrijp ik zo'n 500 euro, per kat.