Waarom bijt mijn kat opeens zachtes in me arm?

Als ik naast me kat lig of zit wil ze wel eens plotsling zachtjes in me arm bijten. Ook al doe ik niks of ik knuffel met haar bijt ze zachtjes is me arm.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Rieneke1
6 jaar geleden
Is een liefdesbeetje :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Absoluut. Heb er ook zo één. Helaas zijn haar liefdesbeetjes harder dan de chagrijnige beetjes van mijn andere kat (die vindt dat ik hem niet zomaar op mag pakken of weg mag duwen, al ligt hij in mijn bed, rolstoel of desnoods op m'n toetsenbord), maar goed. De hardere liefdesbeetjes neem ik dus met liefde in ontvangst, de zachtere van m'n andere kat probeer ik m af te leren - met wisselend succes, overigens.

Antwoorden (1)

Het bijten van een kat kan ook een liefdesverklaring zijn. Bevriende soortgenoten worden ook door pittige beetjes uitgedaagd om te spelen of om elkaar te wassen. Tijdens het wassen wordt ook vaak in de vacht gebeten. Als je niet reageert, is de lol er gauw af. Als je kat er toch mee door blijft gaan, kroel hem dan in de nek. Het bijten is dan direct afgelopen. Een speelgoedbeest wil ook wel eens helpen.
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is inderdaad ook een liefdesverklaring, maar als het te hard naar je zin is moet je hem er niet mee door laten gaan, je moet hem dan ook niet straffen want dan zal de kat alleen maar bang van je worden. Het best is om de kat dan te negeren en weg te lopen, dan zal hij er uiteindelijk mee stoppen.