wat zijn typisch Nederlandse dieren?

ik moet voor een presentatie typische Nederlanse dieren gebruiken, ik weet wel dat een koe Nederlands is maar verder kom ik eigenlijk niet

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
12.4K
Erna55
7 jaar geleden
Een koe is een Nederlands dier, zeg je. koeien zijn overal op de wereld.
Bedoel je met "Nederlandse dieren " dieren die door veehouders gehouden worden , of bedoel je dieren die in het wild in Nederland voorkomen ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nijntje is typisch nederlands en bekend over de hele wereld (o.a. als Miffy)... https://en.wikipedia.org/wiki/Miffy

Antwoorden (2)

Dat ligt eraan wat je typisch Nederlands noemt. Er zijn wel dieren die alleen in Nederland voorkomen, zoals de Grote vuurvlinder en Microtus oeconomus arenicola (een ondersoort van de Noordse woelmuis).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.quest.nl/artikel/is-er-een-dier-of-diersoort-die-alleen-in-nederland-voorkomt
je hebt specifiek Nederlandse rassen zoals het kooikerhondje, schipperke en de Drentse patrijs. Ook het Gelderse paard en de Fries zijn typisch Nederlandse rassen.