wat is de beste tempratuur om een ei uit te broede ?

wij hebben een gazen ei gevonden heb het onder een 60 watt lamp gelegt maar wat is de maxium temeratuur die het mag bevatten wil de natuur helpen maar geen verstand van kan iemand me helpen het ei was warm bij vinden en heb het warm gehouden ik hoor graag tips

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3K
anneliez
7 jaar geleden
Je komt er niet met alleen de goede temperatuur. Het ei moet ook op de goede vochtigheid liggen, en het moet steeds gedraaid worden. Ik geef je dus weinig kans op een goede afloop

Antwoorden (1)

De goede temperatuur om kippeneieren uit te broeden is tussen de 37 en 39 graden Celsius en 37,5 graden wordt over het algemeen gezien als de perfecte temperatuur. Zorg dat het niet kouder dan 36 graden en niet warmer dan 39 graden wordt. Als de temperatuur een paar dagen lang warmer of kouder is dan dat, kan dat serieuze gevolgen hebben voor je kuikens.
http://nl.wikihow.com/Kippeneieren-uitbroeden

Eieren die te warm worden gehouden leiden tot een vermindering van de groei en tot een lager geboortegewicht. Een te lage temperatuur vertraagt het broedproces, maar bleek niet echt van invloed op de ontwikkeling en de groei van het kuiken.

In een broedhok heerst een constante temperatuur van 37,6 tot 37,8 graden Celsius en een luchtvochtigheid tussen de 50 en 55 % tot de zeventiende dag en daarna tussen 65 en 70 %.
http://levendehave.nl/nieuws/temperatuur-broedmachine-be-nvloedt-weerstand-kuiken