Hoe zorg ik ervoor dat andere katten niet naar binnen gaan via het kattenluikje?

Ik wil graag een kattenluikje.
De kat wil het ene moment naar buiten en het volgende moment (5min later) weer naar binnnen.
Als je een kattenluikje hebt, komen er dan ook andere katten naar binnen?
Bij ons in de buurt willen alle katten (behalve de mijne) overal naar binnen.
Als er katten naar binnen kunnen komen, bestaat er dan een beveiliging zodat alleen jouw kat naar binnen kan?
Graag ook link erbij als je er eentje kent.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Er zijn kattenluikjes met chip herkenning. Dan gaat het luikje alleen open voor jouw kat. In allerlei soorten en maten te krijgen.
7 jaar geleden
Ja, dat kan door middel van een kattenluikje dat alleen open gaat als de chip van jouw kat wordt gedetecteerd. Daar bestaan meerdere systemen voor, bijvoorbeeld het SureFlap Microchip Kattenluik.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb de sure flap al jaren. Prima ding! Houd hem wel goed schoon, ook in de gaatjes. (Stofzuiger/doekje). Anders doet ie het niet zo goed met instellen. Nadeel vind ik de herrie bij gebruik. Hij zit in mijn slaapkamer en als ik wakker ben vind ik het een hard geluid maar toch word ik er niet wakker van snachts.