Bestaat er een spuitje of pilletjes tegen teken voor katten?

ik geef mijn kat een pippet met een vloeistof tegen teken,
maar dat helpt helemaal niet vandaar mijn vraag of er een spuitje of pilletjes bestaan tegen teken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

misschien geef je frontline?
dat is een ouder middeltje wat niet zo werkzaam meer is.
neem contact op met je dierenarts, via hem of haar kan je veilige middelen krijgen.
middelen uit de dierenspeciaalzaak, zoals exil, kunnen gewvaarlijk of zelfs dodelijk zijn.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Exil zeker niet kopen, mijn monstertje is daar ook ooit heeeeel ziek van geworden. Gelukkig weer opgeknapt.

Andere antwoorden (1)

De pipetten van Frontline werken inderdaad niet zo goed.
Welke pipetten wél werken zijn die van Stronghold, mijn dierenarts zegt dat dat de beste anti vlooien, teken pipetten zijn. Wat bijzonder is aan dit middel is dat het ook beschermt tegen wormen, waaronder spoelwormen, hartwormen en haakwormen, bijtende luizen, sarcoptes schurft en zelfs oormijt! Stronghold is te koop bij de dierenarts.

Bij de dierenwinkel kan je een spuitbus met Frontline kopen, bedoeld om de vacht van de kat mee in te spuiten.
Dit werkt beter dan de pipetten van Frontline.
Alle parasieten die op het dier zitten zullen in de dagen na de behandeling dood uit de vacht vallen.

De dierenarts had dit jaren geleden op een kitten van me gebruikt, zij was toen pas 3 weken.
Het was een zwerfpoesje dat ik had meegenomen uit Griekenland en ze was vergeven van de vlooien.
Zelfs de kitten van 3 weken werd niet ziek van dit middel.
De vlooien daarentegen wel.
Dit middel werkt ook tegen teken.

Een paar weken geleden was ik bij de dierenarts, daar zag ik flyers over een nieuwe antivlooien/teken behandeling.
Er zijn nu injecties die maar 2x toegediend hoeven te worden om daarna voor altijd van vlooien en teken verlost te zijn.
Zelf vertrouw ik dit alleen niet, het lijkt mij niet gezond om een permanent aanwezige, al dan niet giftige, chemische stof in een kat te injecteren.