poepen honden in water..?

Aangezien bij ons een zwemplas gesloten is omdat : uit onderzoek is gebleken dat er een hoog aantal bacteriën is aangetroffen dat ook in hondenpoep zit, vraag ik het mij af.. Aangezien ik er niets over kan vinden etc want het lijkt mij sterk..

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Nee, een hond poept niet in het water maar wel op het strand.

Veel zwemplassen zijn vervuild met bacteriën uit uitwerpselen. Mogelijke bronnen zijn mensen, paarden, watervogels en honden. Via afspoeling vanuit de omgeving of riooloverstorten kunnen de bacteriën daarin komen als het niet rechtstreeks door watervogels, paarden, zwemmers of honden wordt veroorzaakt. Met name de aanwezigheid van watervogels kan leiden tot verhoogde concentraties fecale bacteriën.

Wanneer zwemwater specifiek door hondenpoep is vervuild, dan zijn die uitwerpselen waarschijnlijk vanaf de oevers in het water gespoeld. Mensen die hun hond langs dat water uitlaten kunnen ze dan te dicht bij te waterrand hun behoefte laten doen.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het maakt bijna alles uit hoe groot en diep de plas ook is ivm ontwikkelen van facale bacteriën.Ook de temp in zomer speelt mee.
Honden kiezen liever een plek die aantrekt door geuren van andere honden op te poepen en in water zijn deze weg en kiezen ze gras of struiken ( bij regen poepen ze ook minder vlot).
Maar ook kinderen en vogels dragen bij aan dat "lekkere" en soms (pis) lauwe zwemwater ;)