Eten katten bedorven vlees?

Ik heb eens gehoord dat als je twijfelt of vlees nog goed is dat je dan een stukje aan de kat moet geven. Als hij het niet eet dan is het bedorven.

Nu had ik nog bloedworst liggen. Tht 11 april. Dus ik kijk in de verpakking zag er nog goed uit. Geur was ook prima en de kat was aan het schooieren. Dus ik heb hem een stukje gegeven. Hij verslond het direct. Ik heb de rest zelf opgegeten en het was nog prima in orde.

Maar als het nu bedorven geweest was. Had de kat het dan ook gegeten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Mijn ervaring met katten is, dat het echt aan de kat ligt. Een van mijn katers was voor mij de 'graadmeter'. Als ik twijfelde aan iets en het eigenlijk in gedachte al weggegooid had, liet ik hem ruiken. Lichaamstaal zegt alles. Totaal ongeïnteresseerd en nog net niet 'menselijk' de neus dicht knijpend , maar wel de kop afwendend of met grote interesse blijven en wachten op een stukje ...want dit was toch wel erg lekker.. :-) Ik denk eigenlijk dat het er ook van af hangt of in de natuur genoeg voedsel aanwezig is. "Honger" dus en gezondheid. Een ziek dier dat niet op jacht kan, zal eerder iets eten dat niet meer erg vers is, uit noodzaak dus. Antwoord Er is geen ja/nee antwoord op deze vraag. Deze kater was mijn graadmeter, zodra ik twijfelde, bij mijn andere katten heb ik zo'n fijne neus niet bemerkt.

Je hebt bedorven en bedorven. Wat voor de mens bedorven is, waar wij dus ziek van worden, hoeft voor de kat niet bedorven te zijn. Een kat heeft een veel sterkere maag, de zuurgraad in een kattenmaag is erg hoog. Hoewel je ook onder katten enorme tut-hola's hebt, zijn ze dus geen betrouwbare graadmeter.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100