Wat eten segrijnslakken?

ik heb er 12 in een groot terrarium zitten, maar ben echt radeloos elke keer als de komkommer weer op is wat ik ze nog meer zou kunnen voeren. . .

ik weet dat ze groente en fruit eten, maar heeft iemand een idee wat voor welke???

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (1)

De segrijnslak doet zich vooral te goed aan jonge plantjes en verse scheuten. Je kunt 'm heel goed kool en sla voeren. Deze slakken zijn ook dol op paardebloemen.

Toegevoegd na 18 minuten:
Alles wat vers is en jij in jouw eigen salade doet is goed. Maar ook keukenafval van groente en fruit, en wilde koolsoorten zoals mosterd- en koolzaad, distels en brandnetels zijn ook prima voedsel voor de segrijnslak.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bijna alle jonge plantjes en scheuten worden niet gegeten door deze slakken.
Eigenlijk is er maar heel weinig dat deze slakken eten.
Maar je noemt er wel een paar goede op.
Wat ik wil zeggen dat je er niet zo maar wat groen in kan gooien, zonder te weten wat ze wel eten.