moet je een kanarie kortwieken

ik heb een kanarie maar ik vraag me af of je die moet kortwieken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (6)

Nee, een kanarie moet kunnen vliegen.
13 jaar geleden
Nee natuurlijk niet! waarom zou je dat doen? Als je 'm los wilt laten buiten de kooi, zou het wreed zijn als ie dan niet kon vlliegen... en als je hem niet buiten de kooi laat is het niet nodig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom?
Nooit doen. Ramen en deuren dicht en als hij enigsinds tam is iedere dag even rond laten vliegen in de kamer. Daar blijft hij lichamelijk en geestelijk gezond van.
Ivana
13 jaar geleden
Niet doen hoor! dat doen ze wel bij papegaaien omdat ze anders overal tegen aan zouden vliegen en niet mooi op hun stokje blijven zitten.
Een kanarie mag best rondvliegen, kijk alleen uit dat hij niet tegen de ramen aanvliegt want dat hebben ze in het begin niet door dat er glas voor zit, later weten ze dat wel.
Mijn valkjes vliegen overdag los en savonds gaat lekker de kooi dicht, heel gezellig en het is ook goed voor hun gezondheid, een gevangen wordt toch ook af en toe gelucht zeg maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou dit zeker niet doen..
een kanarie hoort mooie veren te hebben en een kanarie gaat ook in de ''rui'' dat merk je als er veel veren loslaten..
je kan eventueel wel door een dierenwinkle of dierenarts vleugels laten bijknippen zodat hij niet zich tegen een raam dood kan vliegen als je hem loslaat maar dat hij alleen fladderd.
ik vind wle dat mensen een kanarie buiten hun kooi los moeten laten zowiezo 2 keer per dag maar of het versatndgi is als zijn vleugels niet geknipt zijn vind ik weer niet omdat ik weet uit ervaring dat als een kanarie weg vliegt dat hij volop tegen een raam omhoog kan vliegen.. gelukkig was die van osn toen niet dood maar dat kan wel gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk niet kortwieken ,slaat echt nergens op als het diertje mag vliegen ook laten vliegen alleen ramen en deuren dichthouden.