waarom trekt mijn kat zich voort aan de bank?

Mijn kat gaat op de grond liggen en trekt zich dan voort. Ik weet niet waarom mijn kat dit doet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb dit ook op internet gezien, er gaat een filmpje rond, waarop dit soort 'gekke' acties van katten te zien is. Onverklaarbaar tot dusver in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verklaarbaar in zo verre dat het een spelletje van die katten lijkt en ja dat weten we wel katten spelen, graag!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat doen zoveel katten, meestal in het spel. Je kunt je ook afvragen waarom je kat over de grond rolt en waarom hij tegen het raam aanstaat met z'n voorpootjes als er buiten iets te zien valt. Maar je kunt er ook gewoon van genieten..
Ritsuka
8 jaar geleden
Spelen

Het beste antwoord

Heb dit ook op internet gezien, er gaat een filmpje rond, waarop dit soort ‘gekke’ acties van katten te zien is.

Onverklaarbaar tot dusver in ieder geval.

Antwoord

Verklaarbaar in zoverre dat het een spelletje van die katten lijkt en ja dat weten we wel katten spelen, graag!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Poet
8 jaar geleden
Doet mijn kat soms ook. Gewoon,omdat het kan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lol @Poet, dat is exáct de reden dat katten dit soort dingen doen :-D
zondag
8 jaar geleden
Omdat hij het leuk vindt. Mijn vroegere 2 katten, broertjes, gingen allebei op hun rug onder de bank liggen die in een u vorm was. Dan trokken ze zich razendsnel voort en hadden de grootste lol. Ik niet want ze hebben de hele bodem van de bank verruwineerd.

Andere antwoorden (2)

Misschien heeft hij geen plekje om zijn nagels te ontdoen van de hulsjes. Geef hem een cocos-matje, daar kan hij zijn hart aan ophalen (en zijn nagels).
Ivana
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ivana: volgens mij is het meestal toch gewoon in het spel. Mijn katten hebben genoeg krabmogelijkheden, maar liggend jezelf vooruit trekken aan de bank of aan de poot van een stoel of onder mijn rolstoel door aan de spaken is blijkbaar een erg leuke bezigheid, vooral als het midden in het spel is of ze gewoon een gekke bui hebben. Mijn wat oudere kat zie ik dit trouwens niet meer doen, 't jonge ding des te meer. En de oude baas deed het ook toen hij jonger was.
Ivana
8 jaar geleden
Misschien heb je gelijk, maar je kunt ze deze vorm van 'voortbewegen' pas verbieden als je ze een alternatief geeft. Krab-mogelijkheden moeten ze toch hebben, al was het maar om hun merktekens en geuren achter te laten.
Een cocos-mat of goed hoge krabpaal is dan beter geschikt.
Dat vinden ze gewoon leuk.
Mijn katten hebben krabpalen genoeg, maar ze trekken zich graag onder de bank door en zelfs langs de rand van mijn vloerkleed.