Rupsen zijn fijnproevers,en eten niet zo maar alle bladeren.Iedere soort rups wordt weer een andere vlinder,dus ander voedsel.
Ze eten meestal van enkele door hun geselecteerde soorten grassen of wilde bloemen, of bladeren van specifieke fruitbomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voornamelijk blaadjes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vooral blaadjes. Niet alle rupsen eten overigens plantendelen als bladeren, sommige eten dood materiaal (zoals de pels- en de kleermot) of jagen op prooidieren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bladeren, gras, schors, stengels
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bladeren,knoppen, stengels, bloemen, zaden, wortels, knollen, dood organisch materiaal en dood dierenweefsel.