Kunnen kippen permanent in een kippenhok verblijven?

We willen dit weekend 2 kipjes aanschaffen, de standaard bruine lohman kip (hennen). Nu ben ik bang dat ze m'n hele achtertuin gaan onder schijten dus wil ik informeren of het mogelijk is om de kippen permanent in een kippenhok te houden met een buiten ren er aan vast uiteraard die continu bereikbaar is voor de kipjes.

Welke afmeting moet deze ren minimaal zijn om een beetje fatsoenlijk leefgebied voor de 2 kipjes te realiseren? ik had ergens gelezen dat +/- 1,25m² per kip wenselijk is, klopt dit? en wat met de hoogte?

bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Uit de bron: Grootte (oppervlakte) van de buitenren: Voor de middenklasse kip: Dieren van 750 gr tot 1500 gr Minimaal Voor het eerste dier 4m², voor het tweede dier 3m² en voor elk extra dier 2m² Gewenst Voor het eerste dier 6m², voor het tweede dier 4m² en voor elk extra dier 3m² Optimaal Voor het eerste dier 10m², voor het tweede dier 7m² en voor elk extra dier 5m² Als je de ren groot genoeg maakt, kunnen de kippen daar prima in verblijven. Maak de afrastering wel hoog genoeg. Als je weinig ruimte in je tuin hebt, kun je een hok op poten overwegen, zodat de ren daaronder doorloopt. Je hebt voor deze twee kippen dus een ren nodig van minimaal 7 m2, maar optimaal is 17m2. Toegevoegd na 3 minuten: ik denk dat die 1,25 m2 is voor het hok, en niet voor de ren?

Bronnen:
Grootte van het kippenhok Kippenrassen...
http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100