hoe zeg je boerenfox in het engels?

ik heb al heel internet afgezocht, aar kon nergens vinden hoe je boerenfox (hond) in het engels zegt, schrijft. iemand enig idee?

Toegevoegd na 44 seconden:
*maar

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
15.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hmm, ik had het toch binnen een minuutje gevonden ;-)
Esmeralda222
4 weken geleden
Dit klopt niet een boerenfox is een specifieke voor een kruising tussen een gladharige jackrussel en een gladharige fox terrier. Een ratterrier is heel iets anders en word niet gebruikt voor meerdere terrier kruisingen. Er is helemaal geen Engels woord voor boerenfox.

Antwoorden (1)

De boerenfoks is geen erkend ras, maar een kruising tussen een foxterrier en een Parson-Russelterrier. Daarnaast wordt in de volksmond de term boerenfoks gebruikt voor allerlei soorten terrierkruisingen.

Ook in engelstaligsprekende landen kennen ze wel van dergelijke kruisingen, in de regel onder de naam ratterier, ook geen erkend ras alswel een typoe hond. Als je in Engeland of Amerika dus wilt uitleggen wat voor hond je hebt, is dat vermoedelijk de benaming die de lading het best dekt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Perfect antwoord.
Plus
jodyenboyke
8 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat leuk! Nu weet ik tenminste wat voor hond we hebben geadopteerd! Dikke +
Esmeralda222
een maand geleden
Er klopt hier niets van behalve dat het geen erkend ras is. Een *boerenfox niet boerenfoks is een kruising tussen een glad harige fox terrier en een glad harige hoog potige jackrussel. En nee je kunt boerenfox niet gebruiken voor ieder terrier kruising een boerenfox is specifiek de kruising die ik net noemde en een rat terrier lijkt er enig sinds op maar is een ander ras het is niet het zelfde. Er is geen naam voor boerenfox in het engels dus als je duidelijk wil maken welke hond je hebt moet je de kruising noemen die ik je zojuist heb gegeven.