welke druiven mogen parkieten en roodmussen?

ik wil graag druiven geven aan mijn vogels nou staat op internet wel dat je druiven mag geven maar niet welke?
ik heb op dit moment alleen maar blauwe drijven in huis.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik geef wel eens een zoete witte druif, ieder eentje, anders zitten ze elkaar in de weg bij die ene druif want ik steek ze tussen een tralie door.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar mogen blauwe druiven ook
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik druiven koop zijn het witte, maar als ik blauwe druiven zou kopen zouden ze ieder een blauwe druif krijgen. In de natuur eten grote en kleine kromsnavels zoete rijpe vruchten, dus ik denk dat druiven een natuurlijke vrucht voor ze is.

Het beste antwoord

Je mag alle type druiven geven aan je roodmussen en parkieten. Wees in het begin wel voorzichtig met de grote en hoeveelheid.
Doe het in een apart bakje en kijk hoe de vogels er op reageren.
Als je denkt dat ze wel erg lekker gaan vinden, doen het dan in twee bakjes welke op twee verschillende plekken hangen. Je wil voorkomend dat ze er om gaan vechten.