Is papaya eten schadelijk voor de gezondheid van een kat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
het bevat veel suikers, dan word je kat snel dik volgens mij

Het beste antwoord

Nee, het zit ook in blikvoer voor de kat.

Toegevoegd na 10 minuten:
Papaya bevat vitamine A en C, antioxidanten en vezels.
Het schijnt voor katten zelfs ontstekingsremmend, schimmeldodend en ontwormend te werken.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar geeft niet alle voeding benodigdheden van een kat.
SimonV
9 jaar geleden
Dat is de vraag niet. De vraag is of het schadelijk is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klopt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is geen enkel dier die alleen met een papaya-dieet kan overleven!!
SimonV
9 jaar geleden
Nee, dat wordt ook nergens beweerd... :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zeker SimonV! ... maar kennelijk dacht F0FTV dat dit de vraag was, vandaar mijn reactie. Trouwens, al die gezonde effecten van papaja zijn op z'n minst discutabel, en studies die uitgevoerd zijn, zijn ook niet concluderend wat betreft "bijzondere eigenschappen", buiten het normale nutritionele waarde (vitamines, vezels, koolhydraten, mineralen...)
Sterker nog: het bestandsdeel van papaja dat zó gezond zou zijn is papaïne, een proteolytisch enzym dat, net zoals alle andere eiwitten, geïnactiveerd wordt door de verhitting die toegepast wordt op elk blik kattenvoer.