Hoe komt 1 guppy zo agressief tegen nieuwe vissen?

Ik heb al een tijdje een aquarium met guppy's en kardinaal tetra's, dat is altijd heel goed gegaan. Sinds kort heb ik drie dwerggoerami's en begon 1 vrouwtjes guppy de goerami's op te jagen en te 'happen'. Hoe kan dit komen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Alhoewel Guppies verdraagzame vissen zijn, kan er bij een evenwicht-verstoring stress ontstaan die zich vertaalt in agressie.
Voordat je de Dwerggoerami's toevoegde was alles in balans: de Guppen in de bovenste waterlaag, de Kardinaal - Tetra's in de middelste waterlaag, de 2 soorten hadden dus hun eigen "plek"....
Nu voeg je een groepje Dwerggoerami's toe, die vooral in de bovenste waterlaag beweegt en zodoende ruimte wegneemt van de Guppies, dat veroorzaakt tumult, vergeet ook niet dat 3 Dweggoerami's wanneer ze gaan broeden, territoriumvormend en ook agressief zullen worden.
Wat ook het probleem kan versterken: mogelijk is het aquarium niet echt groot, zodoende komen de vissen mekaar voortdurend tegen, kunnen ze niet uit de weg gaan...
Z512099