Zijn dwergkwartels winterharde vogels of hebben ze speciale eisen?

Mijn dwergkwartels zijn nog geen jaar oud en dit wordt hun eerste winter. Het zijn erg kleine kwarteltjes en ik wil niet dat ze doodvriezen.

Moet hun hok helemaal afgesloten zijn en een warmtelamp hebben? Of is een half gesloten hok (regen komt er niet in) goed genoeg?
Is het erg dat ze op de grond blijven of moeten ze van de grond af?

Ik kan dit nergens vinden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (1)

Chinese dwergkwartels zijn winterharde vogels, maar een tocht- en vorstvrij nachthok waarin zij zich kunnen terugtrekken verdient de voorkeur. Hou er bij het nachthok rekening mee dat niet alle kwartels een trappetje willen gebruiken, maak het nachthok en de opening dus gewoon op grondniveau. Tevens stellen Chinese dwergkwartels lage beplanting of andere beschutting zoals bloempotten of dakpannen erg op prijs.
fremar