hoelang moeten honden in quarantaine tegenwoordig?

Mijn moeder wil met ons een keertje naar Londen op vakantie maar we hebben een hond, en ik wil weten hoelang die in quarantaine zou moeten als we haar mee zouden nemen (gaan we niet doen).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

De Quarantaine tijd is er sinds 2012 niet meer. Maar je moet je wel houden aan een aantal regels. Zoals de hond moet gechipt zijn, hij moet een EU paspoort hebben en een geldige Rabiës enting. Als je met je hond naar Engeland gaat is hier ook een wormkuur verplicht (ongeveer 1 á 5 dagen van te voren.

Laat de dierenarts heel duidelijk op schrijven wanneer de hond geënt is. Scheelt een hoop problemen.

Houd er ook rekening mee dat bepaalde rassen en/ of kruisingen hiervan Engeland niet in mogen. Bijvoorbeeld, Pittbull en de Tosa.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat hoeft tegenwoordig niet meer. Mits minimaal drie weken vooraf tegen rabies ingeent mag de hond zonder quarantaine Engeland in. Er zijn wel een aantal andere voorwaarden aan gebonden. Zie de link.