hoe heet de hamster die redelijk klein zijn en die in groepen van 2 a 3 leven ?

hoe heet de hamster die redelijk klein zijn en die in groepen van 2 a 3 leven ?
en wat info over hamster is ook fijn :)

Toegevoegd na 21 uur:
ik denk zelf de roborovski dwerghamster

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat je Russische dwerg hamsters bedoeld info heb ik niet heb nog nooit een hamster gehad

Je bedoeld waarschijnlijk de Russische Dwerghamster. Hij wordt ook wel Dzjoengaarse of Siberische hamster genoemd. Hoewel er ook mensen zijn die een duidelijk onderscheid maken in deze verschillende soorten. Maar ik moet je teleurstellen wanneer je meerder dieren wilt houden. Vaak worden 2 hamsters van hetzelfde geslacht gekocht om vermeerdering te voorkomen. Het kan goed gaan tussen de dieren, maar ook vreselijke ruzies kunnen ontstaan (soms tot bloedens toe). Het kan er zelfs zo hevig aan toe gaan dat de dieren gescheiden moeten worden. Meestal loopt het bij de Rus prettiger wanneer je een koppeltje houdt van man en vrouw. Het mannetje van de Rus is zelfs bereid om mee te helpen voor de jongen te zorgen als deze er eenmaal zijn. Ik begrijp uit je vraag dat je graag 2 of 3 van deze diertjes zou willen hebben. Wanneer je dit doet is het aan te raden een zo groot mogelijke behuizing te maken/kopen. Als er dan problemen ontstaan hebben ze vlucht mogelijkheden. Ook zul je er rekening mee moeten houden dat, wanneer je er eentje uithaalt om te aaien en eens over de vloer te laten lopen, hij bij thuiskomst een probleem zou kunnen hebben m.b.t. zijn plek bij de anderen. Lees je zo goed mogelijk in en verzamel zo veel mogelijk informatie om te zien of deze dieren echt vertegenwoordigen wat je graag zou willen. Dit om teleurstellingen te voorkomen als je er eentje moet weggeven, maar ook om onbedoeld dierenleed te voorkomen. Hamsters zijn heel leuk en schattig om te zien. Ook hun interacties onderling zijn leuk om te volgen. Zorg voor zoveel mogelijk vertier (d.w.z. een looprad, klimtoestellen, voerpuzzels e.d.) en beweging. Probeer informatie te krijgen bij een vereniging van kleine knaagdieren en ga eens praten met verschillende verantwoorde fokkers van deze diertjes. Zij kunnen je adviseren en goede raad geven om miskopen te voorkomen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100