Waarom zie je nooit meer hondenriemen met een ander type sluiting?

Het type "knijpsluiting" (foto) dat vroeger aan veel hondenriemen/kettingen zat zie je nooit meer.
Ik vond ze makkelijker dan de nu gebruikte musketonhaken.
Weet iemand de reden of waar te koop?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
9 jaar geleden
foto doet het niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
andere foto geprobeerd......
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
krijg foto niet geplaatst, andere ook niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
eventueel opzoeken onder afbeeldingen: Scherenzange Stahl vernickelt
Cryofiel
9 jaar geleden
Foto's uploaden is inderdaad kapot, al een hele tijd. Je kunt je plaatje uploaden naar http://tinypic.com/ . Daarna kun je hier een link naar dat plaatje plaatsen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dit ding?
http://www.jagdexperte.com/images/articles/4912460225fbe67bcf6a6150c32e67a0_4.jpg

Antwoorden (2)

Bij de bouwmarkten verkopen ze diverse soorten sluitingen. Je zult ze alleen wel zelf aan de riem moet (laten) maken.
9 jaar geleden
De schaarsluiting heeft de opening bij de ring van de halsband/tuig. Een zware, sterke hond kan de sluiting op den duur verbuigen door er steeds druk op uit te oefenen. Ik gok erop dat mensen ook voor hun gevoel liever een musketon hebben omdat de sluiting voorbij het punt zit waar de ring van de halsband zit.
Er zijn nog wel schaarsluitingen te koop. Je kunt ze los krijgen, maar ze zitten ook nogal eens aan van die prikhalsbanden.