Hoe werken de Hurtta maten?

Ik wil een Hurtta pro y tuig kopen voor mijn hond. Ze heeft een borstomvang van 68 cm, en voorlangs gemeten 45 cm. (Grote bordercollie)
Maar ik heb nu geen idee of ik maat 1, 2, 3, ... 10, 11, of 12 nodig heb?
Veel internet sites zeggen iets anders, dus ik hoor het graag van iemand met ervaring met deze tuigjes. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ervaring met deze tuigjes heb ik niet ( gebrek aan hond )
Maar op de site van Hurtta zelf kan je het type hond ingeven en welk soort tuig je wil en dan geven ze je de mogelijke maten.
Voor een border collie zouden de maten 80/32, 90/35 het meest geschikt zijn.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet van dit tuig dat het niet goed is bij te stellen. Het beste lijkt mij om met de hond naar een verkooppunt te gaan om te passen.
Mijn hond draagt een tuig van Haqihana. Ideaal vanwege het grote draagcomfort en op allerlei manieren bij te stellen. (heb linkje toegevoegd)
Succes!