Waarom bijt mannetje agapornis in pop haar poten?

Mijn vriend heeft een mannetjes agapornis en ik heb een vrouwtje/pop.
Normaal gesproken bijt een pop in het mannetje zijn poten maar bij hun is het precies andersom.
Zijn vogel doet day ook bij een ander vrouwtje maar daar beten ze elkaar in de pootjes.

Het is zeker een mannetje want je voelt het verschil tussen de pop en het mannetje

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Misschien proberen ze hun rangorde t.o.v. elkaar te bepalen. De ene is van jou, en de ander van je vriend. Ze zijn dus niet al lang bij elkaar? Normaal gesproken is het popje inderdaad de keest dominante. Is een van de twee misschien gekortwiekt? Als bijvoorbeeld het popje gekortwiekt is, kan ze niet wegvliegen, en doet dus niet wat het bijtende mannetje wil. En bijt hij haar weer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze zijn nu eigenlijk niet meer bij elkaar want ik en mijn vriend wonen niet samen en ze zijn alle twee gekortwiekt maar ze zijn zo gekortweekt dat ze alleen om laag kunnen vliegen de zelfde hoogte maar niet omhoog