iemand tips hoe ik mijn poes van 2 jaar aan de brokjes krijg ? heb echt van alles geprobeerd maar wil der ook niet verhongeren

Toegevoegd na 34 minuten:
Ze eet nu alleen maar gourmet diamant kip /kalkoen en wil haar aan de brokjes omdat ze gewoon te dik word dus dan zijn brokjes wel een uitkomst , en is sowieso beter voor haar tandjes

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (6)

Verschillende smaken/ merken proberen, of gewoon de brokjes laten staan . Het is een signaal dat enkel dat eten beschikbaar is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Let er wel op dat een kat elke dag wat moet eten. Anders wordt ze ziek. (bron: dierenarts)
Als ze echt niks eet, ook geen ander voer ga dan even langs bij de dierenarts. Mogelijk word je poes misselijk van de brokjes, of is zij allergisch. Had mijn kat ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jouw poes eet natvoer, en je wil haar aan de brok omdat ze te dik wordt, en om tandproblemen te voorkomen.

Allereerst: het is een fabeltje dat brokjes beter voor de tanden zouden zijn. Als je echt goed voer voor de tanden wil geven zijn bijvoorbeeld kippenekjes of stukken sucadelap beter geschikt. Maar goed, dat moet je kat maar willen eten.
Je kan bij de dierenarts middelen halen, pasta voor in het bekje of spul voor door het drinkwater om plak tegen te gaan.

Je kan beter proberen je kat over te laten stappen (door eerst te mengen) op hoogwaardig blikvoer, zonder granen. Blikvoer wat uit puur vlees of vis bestaat, daar wordt je kat zeker niet dik van. Plus dat ze zo voldoende vocht binnen krijgt, waar het bij brokjes nogal aan schort. Extra veel spelen helpt ook je kat een goed gewicht te laten behouden.
Rieneke1
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Ja, katten kunnen echte meuten zijn.
ik zou ook proberen eerst te mengen, steeds een klein beetje meer van het nieuwe voer door het natvoer wat ze gewend is.
Hier krijgen ze Almo Nature raw pack, maar er zijn veel meer soorten pure graanvrije natvoeren.
En wie weet lust ze af en toe wel een stukje rauw vlees?
Succes!
Rieneke1
9 jaar geleden
Die pasta heet trouwens dentisept, een likje in het bekje en klaar.
Het kan zijn dat de kat last heeft van zijn gebit waardoor harde brokjes eten pijnlijk is. Mijn advies is om de dierenarts er naar te laten kijken en eventueel advies vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou eerst eens kunnen proberen of ze knabbel snoepjes wel wil eten. Dan weet je gelijk of haar tanden goed genoeg zijn om een harde brokjes te eten. Vervolgens kan je haar af en toe een brokje geven. Als je net alsof doet dat dit iets heel speciaals is neemt ze het misschien wel aan. Mijn vorige kat werd heel nieuwsgierig als ik net alsof deed dat ik een brokje zelf op at. Je kan ook een enkel brokje op het zachte voer leggen. Wie weet eet ze het dan wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wel de brokjes met lauw water, en prak hierdoor wat vlees heen.

Werkt voor de meeste kittens ook met de overstap naar brokjes.