Ik heb een kitten sinds gisteren, maar vindt allemaal witte kleine dingetjes in z'n vacht. Enig idee wat dit is? En wat kan ik eraan doen?

Toegevoegd na 10 uur:
Hier 2 foto's. 1 foto van zijn ruggetje waar je de witte dingetjes in z'n vacht ziet. En 1 foto waar je op mijn duim een heel klein beestje ziet zitten. Ik hoop dat jullie me nu verder kunnen helpen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zonder foto blijft het gissen. Bewegen die kleine witte dingetjes? Dan zouden het luizen kunnen zijn, hoewel je niet vaak luizen ziet bij een kat. Frontline spray helpt. Bewegen ze niet, dan zouden het vliegeneitjes kunnen zijn. Is het kitten ergens verwond, of heeft het diarree? Uitkammen met een netenkam, en wel heel secuur.

Het zou ook een vlooienallergie kunnen zijn. En het zwartje beestje op je vinger dus een vlo... Mijn kat heeft ook een vlooienallergie en als ik niet op tijd elke maand vlooienmiddel druppel gaat ze steeds meer krabben en komen die kleine witte stipjes in de vacht. Voelt de vacht vettig en stroef aan? Als je vlooienmiddel hebt gegeven zouden de witte stipjes moeten verdwijnen als het idd een vlooienallergie is. En de vacht zou dan ook weer zacht en glad moeten worden. Als je het zeker wil weten kan de dierenarts je kitten daarop testen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100