Waarom doet mijn poes zo agressief tegen me vader? En wat kunnen we er aan doen?

Mijn poes die we al 4/5 weken hebben doet van het begin al agressief tegen me vader. Me vader mag der niet aaien, mag der niet eens aanraken. Wanneer hij dit toch doet gaat hij krabben, blazen, en vaak genoeg bijten.

We hebben geprobeerd om de poes kattensnoepjes te geven waar ze zo veel van houd zodat me vader misschien beter contact kan krijgen met de poes.
Helaas werkt dit ook niet. Wat kunnen we er aan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heeft je vader een bepaalde geurtje opgedaan? Misschien parfum, deodorant of aftershave? Of van zijn werk bijgekregen? Zo ja, hij kan volgende keer zonder geurtje bij je poes proberen te benaderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen geurtjes

Het beste antwoord

Jouw vader moet de kat helemaal met rust laten en gewoon negeren, niet aankijken, niet tegen praten, gewoon voorbij lopen, gewoon doen alsof de kat er niet is en niet bestaat (dit klinkt misschien heel raar maar het werkt echt). Dit volhouden (als de ervaring met mannen zo slecht is kan dit best wel een aantal dagen/weken duren), en zodra de kat in de gaten heeft dat je vader geen bedreiging is komt hij vanzelf naar je vader, dan nog moet je vader de kat niet aanraken, want hij kan hiervan schrikken, dus gewoon stil blijven zitten en laat de kat maar eens zijn gang gaan (het kan best dat hij dagen alleen maar in de buurt durft te komen dus dan moet je vader hem nog steeds negeren), wanneer hij kopjes gaat geven is het goed en kan je vader zijn hand naar hem uitsteken en zodra de kat de vinger aanraakt met zijn neus mag je vader hem voorzichtig aanraken (dus als hij de hand negeert is de kat er nog niet klaar voor en moet je ook niets doen want dan kun je weer opnieuw beginnen) , het is wel belangrijk dat je vader dit met een zelfverzekerd gevoel doet en niet bang is (katten voelen dit).

Veel succes en vooral veel geduld :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Plus.
Rieneke1
9 jaar geleden
Uitstekend advies.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

Misschien heeft de poes slechte ervaringen met mannen. Geef haar even de tijd en laat je vader even uit haar buurt blijven. Waarschijnlijk went ze wel aan hem. Over een paar weken kan je vader dan weer eens proberen haar een snoepje te geven. Maar ik denk dat hij dan ook nog even moet wachten met haar de aaien.