heeft een ragdoll altijd blauwe ogen?

Mijn kat heeft alle kenmerken van een Ragdoll, zowel qua kleur als karaktereigenschappen, maar geen blauwe ogen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.2K
Ivana
9 jaar geleden
Zie de complete rasbeschrijving: http://www.nrkv.info/breed/nrkv_ras_RAG.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
als Ragdoll
blauwe ogen heeft is het een echte ragdoll

Antwoorden (1)

Ja,

blauwe of grijsblauw. De sepia kleurslag heeft goudgele ogen.
bestaat er een verschil in oogkleur: colourpoint Ragdolls hebben heldere blauwe ogen en mink Ragdolls hebben blauw/grijsblauw tot aqua-achtige ogen. Sepia Ragdolls hebben soms blauwachtige ogen, maar hun ogen kunnen ook groen tot zelfs goud/geel-achtig zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zegt ja om vervolgens te schrijven dat ze ook groen, goud/geel kunnen zijn. Hier kan ik niet veel mee.