De Neontetra stamt af uit zuid-Amerikaanse oerwoudkreken, donkere overschaduwde regenwoud-wateren, waar hij gezelschap heeft van andere zalmsoorten met sterk oplichtende kleuren.
Vissen die goed passen bij de Neontetra zijn: de Lantaarndrager, Hemigrammus pulcher, Vuurneon en de Belgische-vlag-zalm.
Beter meer dieren van één soort, dan veel verschillende soorten nemen.
De vissen bewegen zich in alle waterlagen, voornamelijk echter in de middelste. Alleen de Neons houden zich gaarne in de onderste lagen op.
Zorg voor een matige belichting, voldoende zwemruimte en een donkere bodem.

Toegevoegd na 11 minuten:
Op de bovenste foto de Belgische-vlag-zalm, op de onderste de Hemigrammus pulcher.
Plaatje bij antwoord
Z512099
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het hangt een beetje van de grootte van je aquarium af. Als je uitgaat van een aquarium van 80 cm, dan kan er geen tweede schooltje bij. Wel zou je kunnen denken aan een aantal bodemvisjes, bijvoorbeeld Corydoras. Let daarbij wel op de bodemsoort van je aquarium. Ook leuk zijn visjes die als koppel of harem leven. Bijvoorbeeld honinggoerami's of antennebaarsjes.
bamibal
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Vanwaar deze min?
bamibal
9 jaar geleden
@viridiflavus: Dat is een kwestie van smaak. Er is geen enkele reden waarom visjes uit Azië niet bij visjes uit Zuid-Amerika zouden kunnen.
Alle vissen die de neontetra's niet opeten of opjagen gaan normaal gezien wel samen.

De vragen die je je echter niet mag vergeten stellen is:

Welke vissen passen er in mijn aquarium? (qua grootte vh aquarium)

En:

Welke vissen passen er in mijn aquarium? (qua soort aquarium)

Meer info mbt tot je aquarium en de vissen kunnen misschien leiden tot een specifieker antwoord. Dus als je er nog wat over kwijt kan...