Wat is , zijn de bepalende factor(en), die een einde maken aan een periode van krolsheid bij een kat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Als een krolse kat niet gedekt wordt ebt het weg, maar er is grote kans dat de hormonen binnen de kortste keren weer hun tol eisen. Dus, of laten castreren, of een doodvermoeid dier na verloop van tijd.
Huis-tuin en keukenkatjes zijn er genoeg. Je moet haar alleen laten dekken als het een raskat is en je tevoren weet dat je gegadigden hebt voor een kitten. Zelfs dan moet je je nog verdiepen in de erfelijke factorenen, de foklijnen. Zelfs bij sommige rassen is er langzamerhand zoveel knoeiwerk, dat het geen aanwinst meer te noemen is.

Het beste antwoord

Zwangerschap of sterilisatie zorgen voor een snel einde van de krolsheid. Anders gaat het gedrag langzaam afnemen tot de hormoonhuishouding weer helemaal rustig is. Het heeft allemaal met de hormonen te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De aanmaak van hormonen. Als die stopt, stopt ook de krolsheid.
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
...of natuurlijk een geslaagde dekking.