Wat te doen als een hond er niet tegen kan dat we knuffelen en zoenen?

Als de hond zelfs ligt te slapen en mijn man en ik op de bank liggen te knuffelen en te zoenen, dan komt die aangestormd en probeert hij op ons te springen en te likken en te bijten.

Toegevoegd na 9 minuten:
En waarom vertoont hij dit gedrag?
Het is een puppy van 5 maanden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
iets met jaloezie? wel gelijk proberen af te leren
Ritsuka
9 jaar geleden
ben je al op puppy cursus geweest?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht inderdaad ook iets met jaloezie, maar volgens het eerste antwoord dus niet. Hij gaat inderdaad elke week naar puppycursus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jaloezie, meteen corrigeren. Het is een puppy !!! En hij wil er bij zijn.
Ivana
9 jaar geleden
Niet alleen bij knuffelen en zoenen:
http://www.youtube.com/watch?v=4KfKO6uiVgE&feature=youtu.be
Lachen hè.

Antwoorden (3)

Hij ziet dit als spel en als puppy's kans zien om mee te spelen, zijn ze er als de kippen bij.
Toch moet je dit verbieden. Stuur hem terug naar zijn plaats. Als hij wordt uitgenodigd is hij welkom, anders niet. Dat moet hij nog leren. Heeft niets van doen met jaloezie.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dat likken en bijten wil niet zeggen dat hij jaloers is. Puppy's gebruiken de eerste tijd voortdurend hun tanden om hun energie te uiten en deel te nemen aan een spel.

Wees consequent in de afwijzing van dit gedrag. Hij mag met jullie spelen als jij hem de kans geeft. Jij begint en eindige het spel. Gebruik daarvoor een duidelijk woord, bijvoorbeeld 'klaar'. Houd dan ook direct op en niet nog een beetje spel als toegift, dan is 'klaar' niet meer duidelijk.
Ivana
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als hij dat doet moet je van je hand een soort van klauw maken en dat moet je voor hem doen en een geluid mag je je maken als dat helpt dat hoeft niet dat moet je zolang doordoen todat hij weggaat maar asl hij niet weggaat moet je met die klauw naar hem tie lopen dan moet hij wel aan de kant voor jou en dan kan je verder doet hij het weer doe precies het zelfde zo de hele tijd door op een duur leert hij het af
Ivana
9 jaar geleden
Danees: helemaal fout
jodyenboyke
9 jaar geleden
Ivana:+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Danes heeft te veel ceaser Milan gezien en is nu expert. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En ja ik had het van cesar Milan maar ik had niet begrepen dat die hond nog maar 5 maanden is
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Danees, zonder vervelend te willen doen. Het is echt goed van je om mee te denken met anderen. Maar als je een tekst typt, lees deze dan nog eens rustig na voordat je hem ook daadwerkelijk post. Ik kan er echt geen wijs uit worden. Probeer gebruik te maken van punten, komma's en hoofdletters.
Ivana
9 jaar geleden
Eigenlijk mag je als 12-jarige niet eens op Goeievraag. Dan is het dus niet zo gek dat ik er geen rekening mee hield dat je zo jong was.
Maar: sorry.
In ieder geval heb je waarschijnlijk iets bijgeleerd.
Dat de pup pas 5 maanden is had je kunnen weten door goed de vraag te lezen. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana danies heeft zijn profiel bijgewerkt en is nu plotseling 16 jaar ;-)
Verder voor jou natuurlijk een welverdiende hele dikke PLUS :-) want jouw antwoord en adviezen zijn weer helemaal duidelijk!
Jaloezie of meespelen zijn mogelijke verklaringen, maar wat je er aan kunt doen, is de pup tijdelijk in een andere kamer laten. Tot je uitgevreeen bent :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb dat ook meegemaakt als ik mijn lief in de sofa zoende en knuffelde.
de hond van mijn tante kon dat ook niet verdragen. ik denk dat het iets met bezit of afbakening van territorium te maken heeft.
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Bij een volwassen hond bestaat die mogelijkheid. Maar we hebben het hier over een pup en pups zien overal spel in.
Een pup verdedigt zijn territorium nog niet.