kunnen vijvervissen in de sloot los gelaten worden?

Het zijn een soort goud vissen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.8K

Antwoorden (4)

als je vissen in je bak heb dan is je nitriet en nitraat op pijl als je
ze dan in ander water gooit wat openbaar is krijgen ze zo een klap
omdat in elke sloot wel ziektes zitten en nitriet en nitraat dat ze
meestal binnen 24 uur dood zijn mijn tip kijk of je iemand kan vinden
die ze wil hebben bijv. een vijver of een aquarium of zet ze op
marktplaats mischien krijg je er nog wat geld voor .
Het loslaten van vissen in openbare wateren is geen oplossing, het is zelfs schadelijk voor de inheemse natuur. Niet doen dus, beter is het om ze via marktplaats.nl gratis aan te bieden of inderdaad te vragen of de verkoper ze weer in wil nemen.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"als je vissen in je bak heb dan is je nitriet en nitraat op pijl als je
ze dan in ander water gooit wat openbaar is krijgen ze zo een klap
omdat in elke sloot wel ziektes zitten en nitriet en nitraat dat ze
meestal binnen 24 uur dood zijn mijn tip kijk of je iemand kan vinden
die ze wil hebben bijv. een vijver of een aquarium of zet ze op
marktplaats mischien krijg je er nog wat geld voor ." Klopt maar is niet de belangrijkste reden om dieren niet los te laten, het uitroeien van snoekachtige in een openbaar water is een veel grotere reden, het is niet voor niets dat de VN niet toestaat dat dieren die in een fokprogramma zijn groot gebracht in een andere regio dan de oorspronkelijke uit gezet mogen worden.
Nooit maar dan ook nooit dieren die in gevangenschap zijn gehouden vrij laten in de natuur.

Dieren die in gevangenschap zijn geboren hebben vaak virussen en bacteriën bij zich die in de natuur niet voorkomen waardoor een gehele populatie aan dieren uitgeroeid kan worden.

Daarbij zijn goudvissen dieren die in warm water leven (ongeveer 20gr.) en zullen in een sloot dan ook een wisse dood tegemoet gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dieren die je als huisdier hebt, ofwel dus niet hier thuishoren, mag je NOOIT, en ik bedoel NOOIT zomaar in het milieu loslaten.
Daar zijn al heel wat rampen mee gebeurd.
Konijnen in australie
Vraatzuchtige karpers in Afrika en in de VS
Brulkikkers in, ik meen Australie
Etc, etc, etc.
DOE DAT NOOIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
Wat dacht je van Guppies?
Komt oorspronkelijk uit Zuid-Amerika. In ons land ingevoerd als aquariumvis. Losgelaten exemplaren handhaven zich in door koelwater verwarmde wateren bij enkele industrieën en elektriciteitscentrales.
Vrijwel alle soorten vijvervissen hebben geen enkele schutkleur en kunnen het niet over leven.
De reigers zullen ze heel snel vinden.
In het verleden zijn al heel veel vijvervissen uitgezet in de natuur, zo is er een soort verwilderde goudvis ontstaan, die wel de wildkleur heeft.
Er leven er al miljoenen van in de natuur.
Bijna alle andere soorten hebben geen schijn van kans, dus zullen ook nooit een plaag gaan worden.
Alleen graskarpers maar liever niet uit zetten, die vreten de hele sloot kaal, als ze met genoeg zijn, maar deze soort kan in het wild niet vermenigvuldigen.
Helaas is dat anders voor de gele baars en de zonnebaars, die zijn inmiddels al bijna een inheemse vis geworden en verstoren het evenwicht in veel water.
Doordat er steeds nieuwe soorten vissen in de handel komen, is het toch oppassen en kan je dat behalve de goudvissen, het maar beter niet doen.

Toegevoegd na 3 uur:
De verwilderde goudvis is de Giebel.