Ik wil een nieuw aquarium kopen, kunnen deze vissen bij elkaar?

Ik heb tot nu toe:

Purperkopbarbelen
Rode minors
Kardinaal tetra's
Siamese algeneter (klein)
Galaxy rasbora.
Modderkruipers

Kunnen hierbij:

Maanvissen
Guppy's
Roodkopzalmen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Z512099
9 jaar geleden
Let op met Maanvissen met hun lange vinnen, sprieten, de Purperkopbarbelen durven daar al eens aan knabbelen.

Antwoorden (2)

Hangt van de grote van je nieuwe bak af maar maanvissen zou ik zeker niet doen en guppen alleen mannen erin anders weer snel op zoek naar groter aquarium .

Toegevoegd na 14 uur:
Ik heb een een paar die jij wil er ook in zitten.
Zie foto's
Mooie rustige visjes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het aquarium is 350 liter
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom eigenlijk geen maanvissen en alleen mannen guppen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bak is gewoon te klein voor maanvissen ook al zet je die er alleen in dan nog te klein voor deze vissen.
En guppen als je er ook dames in zet dan HEEL snel jongen en voordat je het weet is je bak overvol.
Neem dus alleen mannetjes die zijn ook het mooist maar niet teveel want je bak is nu al vol zoals het is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom is het zo vol dan? Want 350 liter is toch heel wat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoeveel kardinaal minors ed heb je zeker wel 5 per soort hoop ik
Dan is je bak dus al snel vol vergis je niet ze hebben ruimte nodig zeker maanvissen ik zou dit dus echt niet doen!,
Kijk maar een op internet veel info over deze vissen.en je bent niet de eerste die denkt das een leuke vis en dat is zo prachtig maar je moet er rekening mee houden dat ze groeien en dan heb je een probleem.
Ze hebben echt ruimte nodig geloof me niet doen is mijn advies.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kunnen de roodkopzalmen er wel gewoon bij?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja kan maar wel weer 5 erin net als de andere schoolvisjes die je erin wil zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
350 liter is genoeg voor maanvissen welke vissen er ook bijzitten. En guppen eten hun eigen jongen op en hebben ook niet het eeuwige leven. Dus neem daar gerust wat vrouwtjes bij. De echte reden om geen maanvissen te nemen bij dit visbestand is dat ze de kleine vissoorten zullen opeten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
???Daki
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
250 à 300 liter is voldoende voor maanvissen. Welke vissen erbij zitten maakt niet uit, dat neigt teveel naar domme stelregels.
Guppen en roodkopzalmen is geen probleem.

Maar maanvissen zou ik er niet inzetten. Tenzij je die kardinaaltetra's als levend voer wilt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vind je antwoord een beetje vreemd.
Guppen eten id hun eigen jongen en de rest van de vissen die erin komen lusten ze ook maar geloof me ze gaan ervoor en voordat je het weet je bak vol.Niet doen dus alleen de mannen erin!!
En dat maanvissen je er beter niet in kan zetten dat wisten we al.
Ook de planten daar gaan ze voor ze rukken er dus alles uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onzin, tenzij je alleen guppen houdt zullen zij sneller opgegeten worden dan ze zich kunnen voortplanten. Ik zeg niet alleen dat er geen maanvissen bij kunnen maar ook waarom niet. Dus daarin verschilt mijn antwoord van het jouwe.