Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je een kat geruststellen?

De kat van mijn zus blaast altijd naar vreemden, dus ook naar mij. Ik ga binnenkort op dit katje passen, omdat ze op vakantie gaat. Hoe kan ik de kat geruststellen, dat ik niks kwaads in de zin heb? Want blazen doen ze toch omdat ze angstig zijn en willen gaan aanvallen? En hoe kan ik een leuke band opbouwen met het beestje?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Van belang is dat het katje in zijn eigen omgeving blijft, dus dat jij bij je zus in huis gaat oppassen. Plaats een feromonenverdamper in het stopcontact, dat verspreidt een geruststellend hormoon (goed dierenzaak verkoopt ze).

Verder niet proberen contact met het diertje te maken door het aan te kijken of te lokken. Dat maakt bang. Je zult zien dat bange katjes pas naar mensen toekomen als ze genegeerd worden.

Je mag wel met het katje praten, maar zomaar in de ruimte lieve dingen zeggen met zachte stem, dat kalmeert. Steek geen handen naar het diertje uit, dat is bedreigend. Gooi eens in het voorbijgaan een propje op de vloer, zodat de wil om te spelen en te ontspannen groter wordt.

Mocht je oogcontact maken, sluit dan heel langzaam je beide ogen en open ze langzaam en doe het opnieuw, dat is kattentaal (geruststelling).
Ben benieuwd wanneer ze zich gewonnen geeft. Wees geduldig.
(Lees meer...)
Ivana
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
!!!Super Tip!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt, met een langzame knipoog zeggen katten "hier alles o.k."
en voor de rest ook een plus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus!
Ivana
9 jaar geleden
Veel plezier. :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding