hoe kan ik zorgen dat mijn twee volwassen poezen die altijd ruzie maken weer vriendjes worden?

ik heb mijn poezen al twee jaar.
het waren eerst heel goede vriendinnen.
ze hielpen elkaar met het opvoeden van hun kittens.
maar na de sterilisatie maken ze altijd ruzie.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dierenartsbezoek kan nare gevolgen hebben: katten die elkaars geur niet meer herkennen, ruzie maken, en soms gaat het van kwaad tot erger helaas.
Wat zou kunnen helpen is een langzame zorgvuldige herintroductie doen, maar dat vereist geduld van het baasje!
Zet de katten per direct apart, en zorg dat ze zo weinig mogelijk van elkaars aanwezigheid kunnen merken. Installeer bij beide katten een feliway-verdamper voor een veilig-thuisgevoel.
Ook vedient het aan te bevelen beide katten op de Zylkene te zetten: dit voedingssupplement werkt uitstekend tegen stress.
Laat de katjes een aantal weken apart zitten, zodat ze volkomen tot rust kunnen komen. Pas als ze helemaal ontspannen zijn kan je ze opnieuw met elkaar kennis laten maken, maar doe dit zeker niet abrupt.
Het beste is een hordeur tussen beide katjes te plaatsen, of de bestaande deur met een haakje op een smalle kier te zetten.
Ook deze situatie laat je een aantal weken voortduren: bij overhaasten ben je terug bij af. Geef beide dieren regelmatig iets lekkers, ieder aan de eigen kant, zodat ze elkaar weer gaan associëren met prettige gevoelens.
Hopelijk is de relatie weer hersteld tegen de tijd dat je de deur opent om ze weer bij elkaar te laten.
Geduld en succes!
Rieneke1
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
plus