Ik heb sinds 3,5 jaar 2 chihuhuazusjes,nu hoorde ik dat 1 de hele tijd huilt als ik weg ben.Wat kan ik hier tegen doen?

Ik ben veel thuis door omstandigheden,doe 2-3 keer per week boodschappen of iets dergelijks,ben dan meestal ca 2 uur weg en regelmatig 2-3 uur naar het ziekenhuis. Gister hoorde ik van iemand die bij mij een kamer huurt dat één van de hondjes de hele tijd huilde toen ik weg was. Ze kon haar niet zien,de hondjes zijn beneden en zij zit op de 2e verdieping,toen ze even beneden kwam gingen beide hondjes trillen terwijl ze altijd heel lief voor ze is, Toen ze weer naar boven ging begon het huilen opnieuw. Ik weet niet of ze altijd al gehuild heeft als ik weg ben, Vind het erg zielig en weet niet wat ik er tegen kan doen. Ik leg van het begin af aan altijd een gedragen kledingstuk van mijzelf in hun mandje.Hoop echt dat iemand mij kan helpen!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De meeste mensen nemen bij het weggaan afscheid van hun honden. Dat is iets dat je niet moet doen. Honden begroeten elkaar bij terugkeer, maar nemen nooit afscheid.

Dan moet je pas weg gaan als ze rustig op hun plaats liggen en het kwartier voor je weggaat moet je niet met ze praten, dat maakt onrustig. Je gaat weg zonder iets te zeggen op een rustige en zelfverzekerde manier.

Als je terugkomt moet je eerst je jas uitdoen en je boodschappen opruimen zonder iets tegen ze te zeggen en zonder ze aan te kijken. Pas als je hen bij je roept krijgen ze een aai en een knuffel. Overdrijf dat niet, want ze moeten weten dat jij gewoon weg kan gaan en terug kan komen zonder dat de wereld vergaat.
Het is waarschijnlijk dat degene die bovenaan in de rangorde staat gaat huilen. De ander steunt op de hogergeplaatste.

Als je het op bovenstaande manier doet, zal het wegzijn geen probleem opleveren.
Degene die inwoont moet ze zeker niet gaan troosten.
Ivana
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel Ivana,ik zal dit zeker proberen. Hoop dat dit na al die jaren nog zal helpen want ik zeg ze inderdaad altijd gedag als ik weg ga en begroet ze ook meteen als ik thuis kom. Als ik thuis kom rennen ze meteen heel blij naar me toe dus het zal wel moeilijk zijn om ze te negeren maar voor hun bestwil zal ik wel moeten. Ik heb echt geen idee of ze altijd heeft gehuild maar zal dit aan mijn buren vragen,denk het eigenlijk wel. Uiteraard een dikke plus voor jouw goede advies en antwoord!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Vervelend dat je er pas zo laat achter komt en dat je buren dat niet verteld hebben (als ze het altijd al gedaan heeft natuurlijk)
Het is makkelijker om het ze als pup af te leren dan later.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb toen ze nog pup waren ze heel langzaam aangeleerd om ze alleen te laten. Ik kon sowieso wegens ziekte niet zo lang weg,ben vergeten te schrijven dat ik een half jaar later ook nog een hersenbloeding kreeg waardoor ik de deur helemaal niet meer uit kon, Ze waren dus helemaal niet meer gewend om alleen te zijn. Sinds ca een half jaar ga ik wat vaker weg maar heb ze hier helaas niet meer langzaam aan laten wennen. Ik ga het nu wel weer proberen,rij met de auto weg tot ze die niet meer horen en ga dan maar een tijdje staan, dit bouw ik langzaam op,het liefst als er iemand boven is,of de buren thuis zijn zodat ik weet wat er gebeurd.
Een therapeut kan ik me helaas niet veroorloven.
Hartelijk dank voor de adviezen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had er toevallig ook aan gedacht maar heb geen filmtoestel helaas,maar toch bedankt voor de tip.Radio/tv hebben ze helemaal niks mee volgens mij maar ik zal het voor de zekerheid wel aan doen.
Ik weet dat Ivana heel veel verstand heeft van het gedrag en opvoeden van honden dus daar heb ik alle vertrouwen in.