mijn teefje is mogelijk drachtig, mag ik haar nu wel ontwormen?

enkele malen per jaar ontworm ik mijn honden, maar nu is één van de honden, mogelijk, drachtig, mag zij een wormenkuur?

9 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijsluiter...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat staat vast uitvoerig beschreven in de bijsluiter.

Het beste antwoord

Ontworming tijdens de dracht

Tijdens de dracht worden slapende spoelworm larven in het lichaam van de teef geactiveerd. Dit gebeurt bij bijna elke teef, hoe goed u ze ook ontwormd heeft. De slapende spoelworm larven zijn namelijk niet gevoelig voor ontworming. Deze geactiveerde spoelwormen worden wel overgebracht op de pups. Het heeft geen zin om tijdens de dracht de teef te ontwormen, hierdoor worden de larven niet gedood. Het is wel van groot belang de pups en de moeder goed te ontwormen na de bevalling. Dit moet dan op week 2, 4, 6, 8 en op 4 en 6 maanden leeftijd gebeuren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Plus.
jodyenboyke
9 jaar geleden
En nog een!