kan kat onderkoelt raken met 9 graden?

Ik heb net een kat gered uit het water maar nu zit hij in een boom 4m hoog. Kan er zelf niet bijkomen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja dat denk ik wel, goed dat je het even vraagt, een dier in nood is erg, kun je helpen dan doe je dat natuurlijk.

Als je niet kunt helpen kun je een alarmnummer bellen, dat is >>>144<<<
Mocht dat om wat voor reden niet lukken, kun je altijd het algemene alarmnummer bellen, dat is >>>112<<<

Alarmnummer 112 ook voor dieren
Slechts 45% van de Nederlanders weet dat 112 het nummer is dat men in geval van nood in de hele EU kan bellen. Dat blijkt uit een recente Eurobarometer-enquête. Slechts een fractie daarvan weet dat het nummer ook dient voor dieren in nood. Veel dieren blijven daarom verstoken van hulp.

Ziet u een dier in nood, door een ongeluk of mishandeling? Of worden er dieren in uw omgeving verwaarloosd? Bel dan naar het centrale meldpunt 144. De 144-alarmcentrale zorgt dan onmiddellijk voor de juiste hulp. Zo kan de centrale bijvoorbeeld de Dierenbescherming inschakelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Succes, hoop dat ze je gauw komen helpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar valt zo op afstand weinig over te zeggen, omdat we de verdere omstandigheden niet weten. Een jonge goed gevoede kat kan meer hebben dan een oudje, of een mager zwervertje.
Lag de kat net in het water, of is hij totaal uitgeput en afgekoeld door een lange strijd om er uit te komen?
En waardoor is hij in het water beland? Sommige katten raken te water nadat ze een tik van een auto hebben gehad.
Dus ja, dat zou kunnen, maar het hoeft niet, afhankelijk van de omstandigheden.

Trouwens, de meeste katten die klaaglijk zitten te mauwen in een boom, klimmen er rap uit zodra de toeschouwers weg zijn.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het Was een kat rond 1 jaar, hij is in het water gesprongen.doordat hij schrok van mij hond,moest hem toen uit het water halen want hij kon er niet uitkomen.Hij Was erg nat maar zag hem net weer rennen dus zal vast goed zijn
Rieneke1
9 jaar geleden
Ja, zo kort in het water heeft gelukkig geen verdere gevolgen.
Fijn dat je 'm weer zag en dus zeker weet dat het goed is.
Ligt eraan wat voor ras het is, wat de vachtlengte is, hoe goed de ouders tegen koude konden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook de leeftijd telt mee :)