ik heb een kievitsei gekocht maar ik ken niemand met en broedmachine hoe laat ik hem uitkomen?

ik wil hem laten uitkomen zonder broedmachine en ik ken niemand met broedmachine

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
dat ei is nu al te koud
Ivana
10 jaar geleden
Leuk artikel over kieviten, beschermde vogels die in gevangenschap gekweekt een vaste voetring moeten krijgen.
http://www.bec-info.com/Leden/Artikel/PageRender?PageName=KievitSmeets&PageController=a1f97ea1-392d-43fe-ad20-96243cd20640
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoe weet jij dat nou weer ritsuka? want ik heb hem laatst nog gekocht en hij ligt tussen de watten ookal weet ik niet of hij daar wel warm blijft!!!
Ritsuka
9 jaar geleden
als je een ei vind, dan is het in de steek gelaten door de ouders. Je weet niet hoe lang dat ei er al ligt, maar zo'n ding koelt heel snel af.
Dus als het al levensvatbaar is, is het nu waarschijnlijk al niet meer.
Ritsuka
9 jaar geleden
was*
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb hem gekocht en een ei kan 15 dagen zonder warmte en dan pas gaat ie dood
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dierenkoning, volgens mij is dat niet waar. Ik geloof niet echt dat een ei 15 dagen zonder warmte kan. Mocht dat wel zo zijn, heb je nog de tijd om een broedmachine te kopen via marktplaats ofzo.

Het beste antwoord

Ben bang dat je dat niet gaat lukken, naast de juiste temperatuur heb je ook de juiste vochtigheidsgraad nodig, dus alleen verwarmen onder een lamp of zo heeft geen enkele zin.
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
...en wat dacht je van het keren! Die vogels hebben er een complete dagtaak aan. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@dierenkoning: waarom koop je een bevrucht kievitsei als je niet weet wat je ermee aan moet...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
omdat ik dacht dat deze website het wel wist nou mooi niet dus azalaia
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan gaat het niet meer goed komen want dit broedproces is een complex gegeven en àls het al uitkomt..., moet je ook van te voren hebben bestudeerd hoe je dat gaat oplossen om het goed in leven te houden. Al doende leert men... :-D
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien had je het moeten uitzoeken VOOR je een bevrucht ei kocht. (Wat kost dat trouwens??)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3 euro milli
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar milli als ik het niet meteen gekocht had dan was hij al aan iemand anders verkocht want heel veel anderen wouden hem ook kopen dus ik had geen keus
Ritsuka
9 jaar geleden
van wie heb je dat ei gekocht? en hoe kwam die persoon er aan?
Ritsuka
9 jaar geleden
de mensen op deze site weten het antwoord wel dierenkoning, dat het niet het antwoord is dat je graag wilt horen is geen reden om boos te worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zou me niets verbazen als het niet is toegestaan volgens de wet, om een kievit te houden. Een andere vraag (voor mij dan) is, hoe weet de verkoper nou zeker dat het ei bevrucht was... Toch wel een interessante discussie!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Milli: volgens mij is het weghalen van kievitseieren ook verboden en als iemand dit dan toch doet om ze te verkopen, dan vind ik dit een slechte zaak. En wat je zegt over bevrucht of niet...en is het wel een kievits ei...... Een verkoper kan je veel wijsmaken tenslotte en wat wil men ermee als zo'n ei uitkomt van een beschermde vogel. Toch niet in een kooitje houden dacht ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, of het een kiviets ei is, daar is natuurijk makkelijk achter te komen. Ik ben heel benieuwd hoe de ei-situatie nu is... hopelijk horen we nog verder van 'dierenkoning'.