Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn hondje zich laat kammen?

ze heeft er zo'n hekel aan al vanaf pup ze is nu 8.5 maanden, en ik heb al van alles geprobeerd, en ik ben er meteen mee begonnen, ik heb altijd bobtails gehad en geen van hen heeft zo moeilijk gedaan dus ik denk dat ik geen beginner ben met langharige honden dit is een shih tzu

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat is per hond verschillend,wij hebben ook 2 shih tzu,s en de ene laat zich prima kammen en de andere heeft er een hekel aan.
Gewoon doorzetten met kammen,doet mijn vrouw ook.
Het duurt wel iets langer,maar het moet nu eenmaal gebeuren.
Je kunt ze eraan wennen om ze na het kammen wat lekkers te geven.
Zo lossen wij het meestal op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je antwoord
Kam haar eventjes en als ze zich gedraagt geef je haar een koekje.

Volgende dag doe je hetzelfde, steeds iets meer kammen en belonen met een koekje. Net zo lang dat ze alles laat kammen. Iedere dag kort kammen werkt het beste. Vergeet niet dat Shih Tzu's eigenwijze hondjes zijn, maar dat jij de baas bent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon elke dag/avond even kammen, niet te lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat jezelf een enthiousiaste indruk maakt en spreek je hondje met opgewekte(bijna overdreven)toon toe.Als jij ertegen op ziet om te kammen zal je hondje dit aanvoelen en ook nog meer weerzin krijgen.Doe alsof het kammen enorm leuk is en onderbreek regelmatig voor een spelletje of iets lekkers.