Mijn hond ligt vaak ondersteboven als hij slaapt. Komt dat vaker voor bij honden?

Meestal in zijn mand, maar vaak ook gewoon op de vloer!

Toegevoegd na 3 minuten:
Hij ligt dus op zijn rug met de pootjes omhoog.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zijn rug!
misslobe
14 jaar geleden
haha wat schattig;-)!
misslobe
14 jaar geleden
Leike vraag +1!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat zien ze er dan schattig uit als ze zo slapen +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honden altijd +100!

Het beste antwoord

Heel veel honden doen dat. Dan voelen ze zich veilig.
Je ziet het ook vaak bij puppies die nog bij hun moeder zijn. Zij voelen zich veilig bij mama en gaan lekker relaxed op de rug liggen.

Onze hond ligt ook regelmatig op zijn rug met zn voorpootjes gebogen, echt een grappig gezicht. Tot overmaat van ramp gaat hij ook nog eens snurken ;(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dan droomt hij.Kijk maar:
http://www.intermediair.nl/artikel/knagende-vragen/6820/slapende-honden.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij ligt toch ook op je rug als je slaapt? Het ligt gewoon lekkerder. Ik heb honden dit vaker zien doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist niet dat ze dat deden vóór we een hond hadden! :)
Ja onze hond deed (hij is inmiddels al overleden) dat ook heel vaak. En dat was ook nog eens een hele grote! Ik denk ze zich dan heel veilig voelen. Want opzich is dat een heel onderdanige houding.

Het lieve was dat hij dan ook vaak droomde en al z'n 4 poten in beweging waren alsof hij hardliep haha!
Bronnen:
14 jaar geleden
Niet elke hond doet dit. En àls ze het doen rollen ze vaak na een tijdje ook gewoon weer op de zij...:-). Toch is het een schattig gezicht, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je onze hond op de schoot neemt,kan deze ook rustig een poosje op zijn rug liggen.
Dit is een teken van vertrouwen,naar de eigenaar toe,en de hond voelt zich veilig.
Bij een vreemde zal hij dat echt niet doen.
Ook in hun eigen vertrouwde omgeving gaan ze vaak op hun rug liggen,ze hebben daar niks te vrezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed antwoord +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies!
ja hoor, die van ons doen dat ook heel veel. Vind het zo'n lief gezicht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hond voelt zich helemaal gelukkig, en gaat op zijn rug liggen slapen. Laat zien dat hij onderdanig is en toont zijn kwetsbare delen terwijl hij slaapt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of tie gelukkig is weet ik niet.. maar hij voelt zich inderdaad veilig +
De 3 honden van vrienden van ons doe dat ook, dus ja