Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn kat kotst echt alles (behalve zijn eigen voer) is dat te verhelpen?

Mijn kat kan echt niks ebben qua voedsel.. Hij kan maar 2 merken hebben. An brokken. En nat voer... Zelf van een klein beetje melk gaat hij over zijn nek... is dat te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
828
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is er tegen om het bij dat voer te houden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga eens met je kat naar de dierenarts, misschien is hij allergisch voor iets dat in dat andere voer zit. Of is er iets anders aan de hand.
Rieneke1
10 jaar geleden
Idd gevalletje dierenarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koeienmelk is sowieso slecht voor katten (ook honden). Als je direct overstapt naar ander voer kan de maag het niet aan en geeft het dier over. Als je wilt overstappen van voer meng het dan de eerste tijd waarbij je steeds meer het nieuwe voer er door mengt. Mijn katten geven ook bij elk ander voer over ook na zorgvuldig mengen en wennen. Ik hou het dus bij het voer waar ze wel tegen kunnen. Om iets anders uit te sluiten zou ik zeker eerst langs gaan bij de dierenarts.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het beste is om je kat eerst te laten onderzoeken door een dierenarts. Misschien heeft deze ook nog tips voor je of ander voer in de praktijk. Het kan natuurlijk zijn dat je kat alleen die 2 soorten voeders verdraagt.
Er kunnen nog meer oorzaken zijn: sommige katten spugen makkelijker als ze zich vlak voor of na de maaltijd nogal druk hebben gemaakt met spelen. Je kunt ook eens kijken of je kat minder last heeft als ze ander drinkwater krijgt: probeer het eens met mineraal water of met gekookt en afgekoeld kraanwater.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding