Mijn kat moet afvallen, hoeveel minuten per dag kan ik mt hem spelen?

We hebben 2 katers, waarvan 1 de brokjes van de ander opeet als die ze laat staan (voor later). Inmiddels geven we de dikke kater minder brokjes en proberen we er zoveel mogelijk op te letten dat hij maar 1 bakje eet.
Nu is mijn vraag hoeveel minuten speeltijd heeft een kat nodig voordat hij wat afvalt (bij schatting) hij is verder erg actief en rent en speelt heel wat af met de andere kater. Ik wil voorkomen dat ik hem te veel belast in 1x. Voor nu ben ik 2x per dag 5 minuten intensief met hem bezig, naast het normale spelen wat ik met alle 2 doe, dit houd in met hengeltjes spelen en muisjes gooien. 1a 2 x in de week gooi ik zijn brokjes 1 voor 1 door de kamer zodat ie erachteraan rent. Het brokjesballetje is geen succes.

10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je bent uitstekend bezig!
Meerdere malen kortdurend spelen ligt meer in de aard van de kat dan slechts eenmaal voor langere tijd.
Brokjes verstoppen kan ook helpen, evenals voerpuzzels.
Ik heb wc rollen strak in een kartonnen doosje geklemd, en wasbollen bovenop een oud dienblad gelijmd. Kost geen drol, maar wat een jaag- en hengelplezier.
Bedenk ook dat brokjes meer aanzetten dan goed! blikvoer, zoals van Almo, Schesir, Animonda enz, blikvoer zonder onnodige toevoegingen en granen dus.

Bedenk ook dat katten die slechts 2 of 3 eetmomenten per dag hebben, sneller dik worden.
Succes!
Rieneke1
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Bedankt venus! Vooral die laatste link is super, heb weer wat ideetjes opgedaan! :)