Wie weet een natuurlijk middel tegen melkgift bij schijndracht hond?

Puur schijnzwanger schijnt niet goed te helpen, als de melkproductie al enige tijd op gang is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Rieneke1
10 jaar geleden
Waarom niet iets bij de dierenarts halen?
Wellicht niet natuurlijk, maar wel werkzaam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, maar dit kan de hele cyclus overhoop gooien. Hetzelfde spul word gebruikt om abortus op te wekken of om een teef juist loops te krijgen. Kortom het is rommel, daarom zoek ik iets wat werkt, maar niet zoveel bijwerkingen heeft
Rieneke1
10 jaar geleden
Ah, duidelijk, bedankt!
Rieneke1
10 jaar geleden
Ah, duidelijk, bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals het nu is kan je er niet veel meer aan doen dan wat je al gedaan hebt. Niet te veel aankomen en over de buik wrijven, dit stimuleert de melkgift juist. Verder moet je het uitzitten. Heeft ze vaak zoveel last van schijnzwangerschap? Deze honden lopen namelijk een groter risico op het ontwikkelen van melkkliertumoren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dierenarts heb ik uiteraard al geraadpleegd. St moederloze pups is mijn hond veel te jong voor. Dat niet over de buik wrijven is nog wel een goede, ze vind het heerlijk om op de rug te liggen en geaaid te worden.
Ze is de eerste keer loops. Verder nergens last van, alleen 1e dag qua gedrag wat anders. Dat is idd een risico, dat is eng
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoop niet dat ze dit elke keer gaat krijgen want dan is het overwegen van een sterilisatie misschien verstandig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hoop ik idd ook niet, volgend keer start ik sowieso gelijk met puur schijn zwanger
Ivana
10 jaar geleden
Eenmaal schijnzwanger geweest is de kans op iedere keer levensgroot. In een hondenroedel (in het wild) helpen de andere honden vaak mee met melkgift voor de pups. Het is dus een zuiver natuurlijk gebeuren. Er zijn teven die daar zeer geëigend voor zijn. Na iedere loopsheid zullen ze melk geven.
Als je niet van plan bent met haar te fokken, doe je er goed aan haar te laten castreren.
De kamferspiritus (waarover gesproken wordt) is om de huid rond de tepels weer zo gauw mogelijk strak te krijgen en om de pups te weren, zodat de melkgift niet wordt gestimuleerd. Dat geldt hier natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ik wacht eerst de volgende loopsheid af. Heb eerder een teef gehad, die heeft een flinke ontsteking gehad, maar daarna nooit meer last

Antwoorden (1)

Ik weet dat in die gevallen de tepels werden gedept met kamferspiritus. Of dat nog in gebruik is weet ik niet. Je kunt er wellicht informatie over vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, bestaat idd nog, maar het helpt niet.
Ook komkommer geprobeerd, ergens gelezen maar doet ook niks
Ivana
10 jaar geleden
De kamferspiritus is om de huid strak te trekken, niet voor het stoppen van de melkgift.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is ook tegen de melkgift, ook de dierenarts zegt dit