Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn rat niest en maakt kleine piepgeluidjes wat moet ik doen?

het ratje is nog erg jong ze zit met drie andere ratten in de kooi ze eet en drinkt nog wel en springt nog rond maar ze niest en maakt rare piepgeluidjes

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ratten zijn heel gevoelig voor luchtweginfecties. Het zou dus kunnen dat je ratje dat heeft. Is het rare piepen niet de ademhaling die je hoort? Als je de ademhaling van een rat hoort, dan is dat zeker een aanwijzing dat het diertje ziek is. Wacht hier niet te lang mee, ga zo snel mogelijk met je ratje naar de dierenarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien heb je dit inmiddels al gedaan maar ga naar de vee/dierenarts die ook ratten helpt wat al gezegd is ze zijn erg gevoelig voor luchtweg infecties ik zou de (zieke) rat ook even apart zetten dan kan hij ook weer tot rust komen en als die een andere ziekte heeft kan hij/zij het ook niet overbrengen op een andere rat :)

Gr. En suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet te lang wachten!
Ga naar een dierenarts.
Het piepen is onrustige ademhaling als je dit hoort is dat een teken dat het dier ziek is nogmaals ga zo snel mogelijk naar een dierenarts!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je moet je niet gek laten maken je moet het afwacht een paar dagen en een rat kan verkouden zijn ze piepen voor en na het niezen je hoeft niet naar de dierenarts je kan ze ook thee geven met een krijden ofzo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding