Mijn konijn is gestorven, en het broertje komt niet goed overeen met andere konijnen, wat te doen?

Ik had 4 konijnen, 2 vrouwtjes en 2 mannetjes. 2 Waren broer en zus, de andere 2 waren geen familie. Broer en zus waren altijd bij elkaar, verzorgde elkaar, deden echt alles samen. Maar het meisje was ziek geweest, ze had een ontsteking aan haar oog, het was een grote ontsteking, dus we waren naar de dierenarts geweest, en ze had ons medicatie en zalf, ... gegeven, door de pijn at ze niet meer. Dus had ik daarna nog eens gebeld naar de dierenarts, of ik wortelsap (zonder suiker,...) of gepureerde groentjes mocht inspuiten in het mondje, en dat mocht, dus dat deed ik dan ook en ik gaf elke dag haar medicatie, en deed elke dag haar zalfje op. Aangezien het niet besmettelijk was bleef haar broertje bij haar en verzorgde haar ook heel erg goed, de dierenarts had niet zoveel hoop meer voor haar. Ik deed er alles aan om haar terug beter te maken, en na een paar weken had dat resultaat haar oogje was weer helemaal beter, ze at terug. Ze was wel nog mager maar aangezien ze terug at begon dat te beteren, ze was weer helemaal actief! Nu plots 2 dagen geleden lag ze dood in haar hok, ik was er helemaal van geschrokken, eerst dacht ik, slaapt ze nu?! Maar dat was geen normale houding, ze was dood :'( Ik vraag me echt af hoe het komt ze zag er nog helemaal perfect uit! Kan iemand dit verklaren?

Maar nu heb ik wel een probleem, haar broer komt niet echt goed overeen met mijn 2 andere konijntjes, altijd als ze samen zijn begint hij te vechten, ik weet echt niet wat ik moet doen! tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is normaal dat ze vechten . Maar hoe langer ze bij elkaar zijn , hoe meer ze aan elkaar wennen . Op den duur zal dit verbeteren . Ik had dit ook bij mijn kippen , en nu zijn ze de beste vriendjes !
Veel sucses!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja bij mijn duiven en cavia's had ik dit ook, maar ze zijn al een tijdje bij elkaar en ze wennen elkaar niet zo goed, maar ik blijf proberen! :) Maar als het echt niet gaat, mag ik misschien er nog een konijntje bij! Maar aangezien het winter is zitten ze nu niet in de ren, maar in een dichte kooi, het is meer dan ruim genoeg voor 2, maar als ik ze laat wennen in deze ruimte zitten ze te dicht op elkaar en dat komt niet goed denk ik. :) en het is beter als ze per 2 in een kooi zitten dan hebben ze meer ruimte, het zijn wel grote kooien maar toch, als ik een nieuw vriendje kan vinden ga ik het doen denk ik! :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ze uiteindelijk laten wennen en heb ze 3 dagen bij elkaar laten zitten zonder hun uit elkaar te halen. Ondertussen is het al veel beter af en toe rennen ze nog eens achter elkaar aan maar echt vechten heb ik ze nog niet zien doen! ;)

Andere antwoorden (2)

Uw konijntje is waarschijnlijk in de slaap gestorven, als u de juiste doodsoorzaak wilt weten moet u een dissectie aanvragen. Die grote oogontsteking zal haar wel erg verzwakt hebben. Het beste dat u kan doen is een vrouwtje zoeken van hetzelfde ras en leeftijd. Haar broertje zal dan afgeleid worden en hopelijk is het evenwicht dan terug hersteld.
Z512099
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had mijn 2 konijntjes van iemand uit mijn klas, en die verkocht er nog 2 andere ook broertjes en/of zusjes jammer genoeg, zijn deze gestorven, 's nacht is er een plank op hun gevallen heb ik begrepen, zeer erg! Ik kan wel eens vragen of er nog een nestje bij gekomen is!
Het is heel normaal dat rammen met elkaar gaan vechten. Als ze samen zijn opgegroeid valt het meestal wel mee, maar ook dan is het beter ze niet te dicht op elkaar te zetten. Huisvest ze dus apart, of zorg dat ze heel veel ruimte hebben.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Momenteel zitten ze apart, maar dat is omdat het koud is buiten dan zet ik ze in een dichte kooi zodat ik er dekens en dergelijke kan overleggen. Maar in de zomer zitten ze in een grote ren daar is meer dan genoeg plaats in, maar zelf als ze los lopen op het gras vechten ze dus ik weet niet of dat echt gaat helpen. Maar als ik het vrouwtje bij hem zet begint hij op haar te krabben, dus dat is ook niet echt dikke vriendschap. Ik ga aan mijn ouders eens vragen of ik een er nog een konijntje bij mag, en anders hoop ik dat het ooit vriendjes zullen worden!