Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom trilt mijn hond heel erg?

mijn hond is een westie gekruisd met een shih tzu hij is 3jaar en trilt de laatste tijd heel erg hij wil ook al niet meer naar buiten.
Moet ik me zorgen maken en waarom doet hij dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is hij bang voor de knallen van vuurwerk die je vaak nu al hoort. Jij hoort ze misschien niet maar die beestjes wel en voelen het vaak ook. Tenminste ons hondje heeft het ook. Wil s avonds niet meer naar buiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het kan om veel redenen zijn, maar de meeste kunnen trillen omdat hij te veel heet gerent, of hij kan trillen doordat hij niet goed in zn vel zit of er zit hem iets dwars.

Toegevoegd na 47 seconden:
Het kan om veel redenen zijn, maar de meeste kunnen trillen omdat hij te veel heeft gerent, of hij kan trillen doordat hij niet goed in zijn vel zit of er zit hem iets dwars.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Trillen is bijna altijd een teken van spanning. Als er niet iets bijzonders aan de hand is (vuurwerk, onweer, etc.) en hij blijft tóch trillen zou ik eens een bezoekje aan de dierenarts overwegen.
Oude honden worden ook vaak trillerig, om een andere reden, maar jouw hondje is pas 3 jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als dit de oorzaak is probeer dan niet te reageren,doe net alsof het heel gewoon is. Als je zelf ook erg van de klappen schrikt voelt jouw hondje dit aan waatdoor hij angstig wordt en gaat trillen.
Mijn Westie trilt als hij het koud heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Behalve kou en spanning kan het zijn dat hij (zij?) pijn heeft. Wanneer een hond pijn heeft kan hij dit tonen door trillen of hijgen, of allebei.

Is er iets gebeurd dat je je kunt herinneren waarbij hij zich kan hebben bezeerd? Hoog gesprongen naar iets zoals een bal of frisbee, of van een flinke hoogte naar beneden gesprongen, te ruw met een andere hond gespeeld?

Als er geen simpele reden is voor het trillen zoals kou of nervositeit dan kan ik je maar een dingen aanraden en dat is ga zo snel mogelijk naar je dierenarts en laat die je hond goed nakijken.

Ik wens je het allerbeste met je hond, ik hoop dat het snel oopgelost wordt en dat je ons hier op de hoogte houdt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is er de laatste tijd iets veranderd bv binnen het gezin,is hij ziek geweest,ergens heel erg van geschrokken binnen of buiten? Dan zou dat de reden kunnen zijn.Bedenk zelf wat er veranderd zou kunnen zijn zodat je dit tegen de dierenarts kunt zeggen. Sterkte met je hondje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding