Het hoofd van mijn kat bibbert soms. Wat kan dit zijn?

Gaat om rode kater.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
21.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dit altijd al zo of is het pas later begonnen? En hoe oud is je kat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk zo beetje de laatste paar maanden dat hij dat doet. Hij is nu 17 jaar ofzo, is het dan normaal? Of kan het een bepaalde ziekte zijn? Parkinson?

Het beste antwoord

Dementerend [dementie] kan hij zijn je oude 17 jarige kater, daarnaast kan het nog zoveel anders betekenen, dat het raden is, zonder meer gegevens.

De dierenarts heeft hiervoor geleerd, is al eerder opgemerkt, alleen de dierenarts kan hier uitsluitsel over geven. Dus ga morgen liever naar de dierenarts!

Het is trouwens zeer verstandig om met oudere dieren regelmatig ter contrôle naar de dierenarts te gaan, minstens een keer per jaar.

Laat je het ons nog even weten, als je bij de dierenarts bent geweest?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi.
Ik ga regelmatig, en ik ben pas geweest, dus ben niet van plan om op zeer korte termijn weer te gaan. Ook voor de kat is het best stressend om weer in een vervoersmand gestopt te worden.
Lijkt niet om een acute en spoedeisende ziekte te gaan. Hij lijkt niet te lijden, en het komt ook maar heel af en toe voor.
Het zijn zeker geen epileptische aanvallen, dat geloof ik niet.
Dementie... dat zou kunnen. Hij is ook vrijwel doof.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij is oud en gaat dingen mankeren en inderdaad voor sommige katten is het zeer stresserend om iedere keer maar weer in die transportbox te moeten ... Wat je wel kunt doen Marius, is even de DA assistente opbellen en voorleggen precies wat je ziet en advies vragen, dat zou je lijkt mij ten minste voor je oude kater moeten doen, trouwens ook voor je eigen rust is het een stuk fijner, anders blijf je er maar mee lopen/aan denken.

Andere antwoorden (3)

Je geeft totaal geen informatie, dus meer dan een wilde gok is niet mogelijk.
Of de kat rood of grijs is doet in dit geval niet echt ter zake.
Het zou een epileptische aanval kunnen zijn: die manifesteren zich lang niet allemaal even heftig. Soms hebben dieren een aanval zonder dat de eigenaar het zelfs maar opmerkt.
Het best ga je even langs de dierenarts met je kat, een grondige controle kan zeker geen kwaad.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij is onlangs nog wel bij de dierenarts geweest en heeft een grondige APK gehad. Alles was in orde. Maar op dat moment was hij in ieder geval niet aan het bibberen met zijn hoofd. Het is maar heel af en toe dat hij dat doet.
Verder zou ik niet weten wat voor informatie ik zou moeten geven wat relevant is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overigens, de reden dat ik de kleur van de vacht aangeeft, is omdat ik weet dat sommige rassen vaker bepaalde ziektes kunnen hebben als andere rassen.
Andere relevante informatie kon ik verder ook niet verzinnen ;-) De 'aanval' ziet er in ieder geval niet ernstig uit, het ziet er niet uit als een epileptische aanval, maar meer als een soort parkinson, bibberen van het hoofd, zoals je bibberd alsof je het koud hebt. Maar echt alleen het hoofd. Kat schijnt er niet echt last van te hebben.
Rieneke1
10 jaar geleden
Wat is onlangs? En heb je toen specifiek onderzoek gevraagd naar dit probleem?
Relevant is de leeftijd van de kat en de omstandigheden waaronder je het trillen ziet.
Zijn er verder symptomen of heeft de kat een al bekende aandoening? Zoals gezegd hoeft een epileptische aanval er helemaal niet als zodanig uit te zien, soms zie je bijvoorbeeld alleen een trillend oog. of een afwezige blik.
Zoals gezegd, het blijft gokken, ga toch nog eens langs je dierenarts, of bel even op voor advies.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb dit ook met een kat gehad die viel ook nog om dacht ook epileptici maar zat vol kanker in het koppie was ook net naar de dierenarts geweest. Wil je niet bang maken maar kan binnen een paar weken zeker als ook het gedrag verandert.
Een stil plekje opzoeken ed is meestal geen goed teken.
In elk geval sterkte en naar dierenarts !!
Heb je al in de oren gekeken, misschien last daarvan. Of doet hij het soms alleen als hij voor het raam zit en buiten een vogeltje oid ziet, sommige katten doen dat, soort opwinding dan, maar dat is niet echt bibberen, maar ja, dat is ook een ruim begrip. Een kat die pijn heeft aan kop (oren, ogen, neus, mond) kan ook gaan schudden met kop. dus dierenarts is mijn advies.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
naar de dierenarts!!
Kan van alles zijn wij zijn geen dierenarts en zeker gezien de leeftijd altijd beter dan afwachten wat de antwoorden hier zijn.