weet iemand waar er een winkel is waar ze lekker eten verkopen voor u poes want als ik eten ga kopen dan eet ze het niet graag

waar is er een winkel

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Misschien kun je proberen over te stappen op vers vlees.

Het merk Carnibest maakt hoogwaardig vers diervoer.

Kijk maar eens op hun site:
http://www.carnibest.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar de slager
Je mag alle soorten vlees aan een kat geven, gewoon rauw zodat alle voedingsstoffen er nog in zitten, behalve varkensvlees, want dat kan het virus van Aujeszky bevatten, en als je kat dat binnenkrijgt gaat ze echt dood. (Aujezsky zou in Nederlands varkensvlees niet voor moeten komen, maar ik neem het risico niet) Botten van klein gevogelte (niet groter dan kip, liefst kleiner) kunnen ze ook prima eten, maar nooit gekookte/verhitte botten voeren, want die worden keihard en gaan splinteren. Als je gewoon wat vlees als tussendoortje geeft maakt het niet zo uit wat je allemaal geeft, wanneer je een groter deel van het dieet van een kat zelf samen gaat stellen moet je ongeveer 5-10% orgaan (de helft daarvan lever), 10-15% eetbaar bot en de rest vlees geven, bij wijzen van spreken alleen biefstuk aan je kat voeren is slecht, ze hebben ook een calciumbron en orgaan nodig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij de dierenspeciaalzaak, en ook bij sommige tuincentra met een dierenafdeling verkopen ze "exigent" brokken van royal canin.
dat is voer speciaal voor erg kieskeurige katten.
katten zijn hier gek op.
nadeel is wel dat het niet goedkoop is, en dat de brokjes erg calorierijk zijn.
je moet goed uitkijken dat je kat niet te dik wordt als hij dit voer krijgt.
probeer ook eens je kat wat rauw vlees te geven van tijd tot tijd, dat is echt supergezond voor je kat.
alles mag, behalve rauw varkensvlees, of vlees wat gekruid/gezouten is.
Rieneke1
14 jaar geleden
Ik geef mijn katten zelf Hermanns (natvoer) en Orijen (brokjes). Beide zijn biologisch. Ik vind het namelijk belangrijk dat de dieren die in het kattenvoer verwerkt zitten diervriendelijk zijn gehouden. Let er bij het kopen van voer erop dat er geen granen, suiker of K3 in zit. Veel commercieel voer heeft dit namelijk wel. Granen kunnen katten niet goed verteren en is met name vullking. Te veel suiker is ook niet goed en K3 kan kanker veroorzaken.